segunda-feira, 18 de fevereiro de 2013

Nunca se Escreveu Tanto Sobre a Película



Sobre o futuro e morte da película, sobre a figura do projeccionista como profissão em extinção, sobre as implicações estéticas do 16mm, 35mm e 70mm: há opiniões de todos os géneros, e nenhuma sem menor interesse.

Uma lista de endereços para reflectir, dentro e fora d'O Síndroma do Vinagre:

R.I.P, THE MOVIE CAMERA: 1888-2011, Matt Zoller Seitz in Salon.

WITH 35mm FILM DEAD, WILL CLASSIC MOVIES EVER LOOK THE SAME AGAIN? Daniel Eagan, in The Atlantic.

MOVIE STUDIOS ARE FORCING HOLLYWOOD TO ABANDON 35mm. BUT THE CONSEQUENCES OF GOING DIGITAL ARE VAST, AND TROUBLING Gendy Alimurung, in LAWeekly.

THE SUDDEN DEATH OF FILM, Roger Ebert in Chicago Sun-Times.

SWEET EMULSION: WHY THE (NEAR) DEATH OF FILM MATTERS Scott Tobias, in A.V. Club.

KEANU REEVES: WHY I MADE A DOCUMENTARY ABOUT THE DIFFERENCES - AND AFFINITIES - BETWEEN DIGITAL AND CELLULOID, Keanu Reeves in The Guardian.

FILM IS DEAD? LONG LIVE THE MOVIES - HOW DIGITAL IS CHANGING THE NATURE OF MOVIES, A.O. Scott e Manohla Dargis in The New York Times.

DIGITAL VS FILM – A LEGITIMATE DEBATE?, Rory Macdowall in Reflect on Film.

Sem comentários:

Enviar um comentário